W latach 90-tych, wystarczającym źródłem energii elektrycznej w autach osobowych był alternator o mocy 65-70 Amperów. Z biegiem lat, zwiększająca się ilość odbiorników elektrycznych wymusiła na producentach wytwarzanie alternatorów o coraz to większym wydatku prądowym, który będzie w stanie zaspokoić pobory prądu wszystkich urządzeń, będących na wyposażeniu auta.Aktualna moc alternatorów, w zależności od wyposażenia auta, sięga nawet 250 Amperów. Te największe generatory, spotykanie zarówno w Renault, Mercedesach jak i BMW, celem osiągania optymalnej sprawności, chłodzone są cieczą (płynem chłodniczym).

Idąc z postępem technicznym w branży motoryzacyjnej, a tym samym wychodząc naprzeciw oczekiwaniom rynku, Expom Kwidzyn zmodernizował stanowisko badawcze. Dokonując stosownych obliczeń oraz zmian w zakresie obciążalności szynoprzewodów oraz przewodów elektrycznych w szafie sterowniczej, stosując odpowiednie rezystancje oraz ingerując w oprogramowanie, udało się zwiększyć zakres pomiarowy do 250 Amperów.
